Business Intelligence / Dashboarding

Samenbrengen van data om inzichten te ontsluiten.

Business Intelligence / Dashboarding
01
Verbinden databronnen

Duxly maakt een koppeling met de verschillende databronnen.

02
Data verwerking

De verzamelde data verwerken we stap voor stap tot bruikbare data voor het dashboard.

03
Inrichten dashboard

Met de geprepareerde data richten we het dashboard in met de gewenste KPI's.

Business Intelligence / Dashboarding

Onze BI- en dashboardingoplossing is ontworpen om bedrijven in e-commerce en andere sectoren te ondersteunen bij datagedreven besluitvorming. Met onze oplossing kunnen bedrijven inzichten verkrijgen in klantgedrag, verkoopprestaties en productpopulariteit. Dashboards bieden real-time visualisaties van voorraadniveaus, klantinteracties en conversieratio’s, waardoor bedrijven hun strategieën kunnen optimaliseren. Dit helpt organisaties om de klantervaring te verbeteren en het verkoopproces te optimaliseren door middel van toegankelijke en actiegerichte data-analyse.

Zij gingen je voor

Wat onze klanten over ons zeggen (en wat voor ons dus het belangrijkst is).

google logo
Google Rating
5.0

We zijn van losse tools en spreadsheets naar één soepele keten gegaan. Het dashboard geeft ons eindelijk het overzicht om per kanaal en drop bij te sturen — en de operatie loopt merkbaar sneller.

Sam Manus
New Amsterdam Surf Association

"They're great people to work with. They helped us tremendously with connecting the various systems behind the scenes and getting everything synced, which resulted in significant time savings because less manual or duplicate data had to be entered."

Nicole Timmermans
Ibiza Mode

" We raden Duxly bij onze klanten aan als ze verder willen groeien en behoefte hebben aan automatisering en/of optimalisering. De korte lijntjes tussen het Duxly team en de Lightspeed account managers maken het makkelijk om de klant beter te bedienen in het proces naar een volgende stap. "

Koen Bekkers
Lightspeed HQ

“ Duxly verzorgt de datakant van de migraties naar Shopify, wij doen het design. Eerst deden wij de data zelf, maar dat leverde toch vaak gedoe op. Fijn dat we nu een data-expert aan onze zijde hebben. Deze projecten verlopen nu een stuk soepeler! ”

Simon Albers
Opklopper

"Vanuit lazylama.nl werken we al een tijd samen met Duxly en we willen echt niet meer zonder! Dankzij de productsync, contentmanager en creator besparen we niet alleen veel tijd maar werken we ook veel slimmer, zonder kwaliteitsverlies. Het contact met Duxly is top! Dat maakt voor ons het verschil."

Mark Groenendaal
Lazy Lama

"We hebben ons grootste probleem aangepakt en kijken nu uit naar het hoogseizoen om de effecten van de oplossingen te toetsen en weer tegen nieuwe uitdagingen aan te lopen. Na het seizoen plannen we een nieuwe fase van digitalisering."

Dennis Neutkens
Neutkens Tuinplantenwinkel

"Working already for years with Duxly from our reseller proposition and they are true experts when it comes to E-commerce."

Nick Buddingh
Sendcloud

Hoe werkt het?

Hoe werkt het?

Het implementeren van BI-tools begint met het verzamelen van ruwe data uit verschillende bronnen, zoals e-commerceplatforms, CRM-systemen en externe databronnen. Deze data wordt opgeslagen in een data bucket op Amazon S3, dat dient als centrale opslagplaats.

Vervolgens doorloopt de data een ETL-proces (Extract, Transform, Load) en wordt het opgeschoond en gestructureerd in drie lagen:

  1. Bronze Data – Ruwe, onbewerkte data zoals die is binnengekomen vanuit de bronnen. Dit niveau bevat volledige datasets zonder transformaties, ideaal voor historisch onderzoek en auditing.
  2. Silver Data – Verrijkte en opgeschoonde data, waarbij dubbele waarden zijn verwijderd, data is geünificeerd en bepaalde basisberekeningen zijn uitgevoerd. Dit niveau is geschikt voor operationele rapportages en analyses.
  3. Gold Data – Geoptimaliseerde, geaggregeerde en gevalideerde data, specifiek afgestemd op gebruik in dashboards en strategische besluitvorming

.

De Gold Data wordt vervolgens geïntegreerd in dashboarding tools zoals Power BI, Tableau en Google Looker Studio, waar gebruikers real-time inzichten krijgen in KPI’s, trends en prestatie-indicatoren. Dit proces zorgt ervoor dat bedrijven datagedreven beslissingen kunnen nemen op basis van betrouwbare en gestructureerde informatie.

Antwoord op veel gestelde vragen

Op basis van welke databronnen doen jullie een analyse?

Kunnen de gewenste inzichten aan mijn specifieke behoeften worden aangepast?

Kunnen alle databronnen worden gebruikt?

Ik weet dat ik meer inzicht wil om op te sturen, maar weet niet precies wat ik nodig heb.

Op basis waarvan bepalen we welke dashboarding tool geschikt is?

Staat je vraag er niet tussen?

Data die jouw bedrijf laat groeien

Van data migratie tot slimme automatisering: wij zorgen dat jouw webshop sneller groeit, slimmer werkt en minder fouten maakt.

We horen
We horen
graag!
graag!

Stel je vraag of maak een afspraak, we praten graag persoonlijk verder!

Afspraak
Contact